Miért edzünk?

hobbigyuros , 2012.02.11. 19:01

- Miért olyan jó súlyokat emelgetni? Miért jársz edzeni?
 - Ezerszer felteszem ezt a kérdést magamnak és minden alkalommal más választ kapok. Kezdetben a lányoknak akartam tetszeni, elvégre a kigyúrt pasik mindig bombanőkkel mászkálnak. Aztán rájöttem, hogy ennek kevés köze van a nagy izmokhoz.
Ezután már nagydarab akartam lenni és erős, hogy megverhessek mindenkit aki csak csúnyán néz. Aztán rájöttem, hogy ez mekkora marhaság és rengeteg sebtől vérző gondolat. A legnagyobb darab emberek sokszor a legrendesebbek. Ennek egyszerű oka van: Nincs komplexusuk, nem akarnak bizonyítani.
Eltelt pár év és a versenyzés lett a célom. Valamilyen amatőr versenyen való részvétel. Ki akartam próbálni, mire vagyok képes. Ekkor az edzéseim eltolódtak a testépítők módszereitől az erőfejlesztésre. Hamarosan kipróbáltam egy amatőr versenyt.
- De...miért jársz edzeni?
- Ha megkérdezed bármelyik testépítőtől miért csinálja amit csinál, mind mást fog mondani. Nehéz és drága sport, amiben minden befektetésed ellenére valószínűleg soha nem leszel híres és egy forintot nem keresel vele. Talán pontosan ezek a tényezők a mozgatórugói a testépítés iránt rajongóknak, hiszen a legkeményebb megpróbáltatásokat ígérő sportok egyikének hódolni önmagában rengeteg kitartást igényel és az életérzés, hogy olyan dolgot csinálsz amire sokan nem képesek, sokan nem élhetik át az előnyeit, kárpótolnak a rengeteg fáradozásért. Végső soron érdemes megemlíteni azt, hogy a tapasztalt, évtizedes múlttal rendelkező testépítők a hiedelmekkel ellentétben az egyik legtürelmesebb emberek. A testépítés és a súlyzós emelése is kifejleszt egy hasonló, magasabb szintű tudatosságot amit minden más erősportot űzők élnek át. Vagy megtanulod a tiszteletet és az alázatot a sport iránt és elfogadod a teste véges tűrőképességét, vagy elbuksz és elveszel a negativizmus szülte agresszió, egoizmus, irigykedés és az egészséged tönkretételének mély bugyraiban. Aztán erősíted a sztereotípiákat. Ki hová kerül? Ezt évek, évtizedek múlva lehet eldönteni.
- Jó jó, ebből nem tudtam meg a válasz arra, hogy te miért jársz edzeni?

- Hogy én mit szeretek benne?
- Igen
- Szeretem amikor reggel úgy kelek fel, hogy nem tudok lábra állni az izomláztól.
Szeretem az általános edzettség nyújtotta közérzetet. Szeretem a légszomjat és a szédülést egy kemény guggolás után. Szeretem amikor az alkaromon az összes ér horrorfilmbe illő módon duzzad, a bicepszem pedig lüktetve próbálja belülről felszakítani a bőrömet és nagyobbra duzzadni. Szeretem az erőlködésben eltorzult arcomat látni a tükörben amikor egy újabb rekordomat döntöm meg, mert ez egy újabb határ átlépése. Szeretem, hogy nem érdekel ki mit gondol a testemről a strandon, mert ez az enyém és magamnak építem és azt is szeretem, amikor egy másik gyúrós a konditeremből nem érti a testépítés lényegét és a mögötte álló munkát. Szeretem ismerni a testem összes anyagcserefolyamatát és ezek módosításának formáit, a tápanyagok hatásait és szükséges mennyiségét, a gyakorlatok hatásait, az egyes izmaim funkcióit és szeretem a közösséget, ahol ezeket meg tudom vitatni és a sztereotípiákkal ellentétben a világ legközvetlenebb, komplexusoktól mentes embereivel tudok beszélgetni.
- Na jó, ennyi elég.
- Kezdem érteni.Végre :)

Címkék: edzés motiváció testépítés

 

A bejegyzés trackback címe:

https://testepitoedzesnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr744094485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek,modified by Renegade8. Blog.hu-ra alkalmazta: a Népkert kft.

süti beállítások módosítása