2011. 3. hét Helyzetjelentés

hobbigyuros , 2011.01.22. 15:36

Egy hétnek újból vége. "erőshét" ami annyit jelent, hogy mindenből nagyobb súlyokkal edzettem. 5X5 volt a cél minden főbb gyakorlatban és melléjük még egy-egy izoláló gyakorlat. Ez a hét merőben eltér az előző kettőtől. Nem pusztán a nagy súlyok használata és a 3x10 helyett 5X5 szériák végzése miatt. A pihenőidő is sokkal megengedőbb, a szokásos 1 perc helyett van, hogy 4-5 percet is pihenek. A gyakorlatok mennyisége miatt így sem végzem később,mint egyékbént. Jövőhéten pihenek. Ez annyit jelent, hogy heti három edzés, három fő gyakorlat és csúcsnyomás. Kész. Ennyi. Így a szervezetem által igényelt edzés megvan, nincs hiányérzetem és nem álmodom edzéssel de mégis kipihent vagyok a mindennapokban és egy hét tökéletesen elég, hogy várjam a következő hetet, ahol újra a megszokott 3X10 szériákat tolom.

A fekvenyomó versenyig még egy hónap van hátra. Többen kérdezték, hogy én indulok-e, de nem. A program szervezőjének sosincs ideje a saját programjára. Szép dolog, pedig indulnék, egész pofásra megcsináltunk mindent, már csak a simítások vannak hátra. Kétségkívül az utolsó két nap lesz a leghosszabb, legkapkodósabb :)

Tegnap hihetetlenül jót hátaztam. Felhúzás volt a porondon, amit háromhetente csinálok a derekam megőrzése érdekében. Pedig talán a guggolásnál is jobb gyakorlat. Sokkal keményebben megedzi a testet, minden izmodat igénybe veszi. Hátránya a nehéz kivitelezés és a komoly fáradtság. Vigyázni kell vele, könnyen lesérülhetünk egy életre, ha idióták vagyunk.

Ahogyan vigyázni kell minden más gyakorlattal is. Mindig elmondom és csak egyszer hibázom és bízom el magam, máris begörcsölt a hátizmom. Tegnap délután az utolsó gyakorlat(vállvonogatás), utolsó szériában amikor rámarkoltam a rúdra, akkor vettem észre, hogy a súlyemelő öv nincs rajtam. A súlyemelő övről alapvetően elég tudni, hogy minden gyakorlathoz ajánlott, ahol a súlyt vízszintesen mozgatjuk. 

- Semmi gond. - gondoltam. - már úgyis mindjárt végzem, kibírom.

Kibírtam. Három ismétlést. A másodiknál már begörcsölt a gerincem mellett egy izom... Mindig begörcsöl, ha nagy súlyokat emelek. Örülök hogy nem sérvet kaptam. Hülye voltam és még két masszírozás és egy éjszakányi alvás után is érzem. Tudom, elmúlik. Tanulság: 

"Mindenki hibázhat"... Nem, ez nem ide.

"Figyelj oda magadra, mert csak egy tested van." ... Ez már inkább :)

Jó pihenést a hétvégére.

Címkék: felhúzás hátedzés

 

A bejegyzés trackback címe:

https://testepitoedzesnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr722605176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek,modified by Renegade8. Blog.hu-ra alkalmazta: a Népkert kft.