Ne felejtsd el a kardio edzéseket!

hobbigyuros , 2011.07.26. 14:09

 Remélem ez a bejegyzés felébreszt néhány embert a rózsaszín felhős álomvilágból...

  
Éreztétek már valaha, hogy egy párszáz méteres táv után már levegő után kapkodtok? A szívetek erőteljesen pumpál és szúr az oldalatok, ismerőseitek pedig gúnyosan összesúgnak: „Ennyit ér a gyúrás”.
Az első dolog hogy röhögj egyet és ne foglalkozz vele, semmi nem tudnak arról, mennyit kell küzdeni pár kiló igazi,szálkás izomtömegért... Ez rendben van. De gondolkodj el, te, aki minden nap képes vagy küzdeni azért, hogy egyre nagyobb és nagyobb legyél elhanyagolod azt a rendszert, mely az izmaidat látja el tápanyagokkal. Nem érzed gáznak, hogy a versenyautódat egy szakácsokból és álló karbantartó csapat tuningolja? A kardio edzések elhagyása pontosan ez a kategória. A testépítés célja, a külső megjelenés, de a való életben sokkal több hasznod lesz egy olyan testből, melynek nem csak a méretei és az alakja kidolgozott, hanem mellette képes teljesíteni is. Elhiszem, hogy jól néz ki amint akcióhősünk egy fél hadsereget lemészárol és mellé a teste is kitűnően kidolgozott. Neki nem kell az állóképesség. Az ő szerepe néhány perces, a te életed viszont nem. S ha egy testnevelés órán lefutnak az állóképességi bajnokok, az természetes. De amikor az átlagos, „napi egy órát focizom a parkban” alkatú srácok által kavart porfelhőt szívod vagy a lányok cipősarkát látod hátulról, akkor vedd tudomásul, bármekkora vagy, semmit nem ér. (Mondjuk nem a cipősarok az egyetlen amit látsz hátulról... :) ). Az utcán sem mindegy, ha elragadják a laptoptáskát a kezedből és képtelen vagy lefutni a tolvajt... Az igazi testépítők kivétel nélkül kardióznak, végeznek aerob edzéseket. Természetesen nem a fenti okból de ez mit sem változtat a tényeken. A kardio edzés az anyagcserefolyamatokat gyorsítja, segíti megtisztítani a szervezeted a felesleges méreganyagoktól, segíti kilökni a felesleges vizet, magas kalóriaigényével fontos része a szálkásításnak, és megadja a minimális állóképességet, mely elvárható egy sportos fazontól. Sosem tudhatod mikor van szükséged állóképességre is fizikai erőd mellé. Tedd fel a kérdést magadnak:
 
„Miért lennék mindössze erős, ha lehetek mellette kitartó is?
Miért akarnék középszerű lenni, ha lehetek jobb?”
 
Hívhatod magad gyúrósnak, de attól te még nem sportolsz. Ha konditeremben képes vagy súlyokat emelgetni, de lusta vagy kardió edzéseket rakni az edzéstervedbe akkor nem vagy sportoló, csak divatból nyomod. Erős szív, nagyobb tüdőkapacitás több tápanyagot jelent. Egyszerre nagyobb és erősebb izomzatot. Ezt akarod? Ideje, hogy elkezdj futni vagy tekerni, akár odakinn, akár a teremben.

Címkék: állóképesség kardió

 

A bejegyzés trackback címe:

https://testepitoedzesnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr563100743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek,modified by Renegade8. Blog.hu-ra alkalmazta: a Népkert kft.